Sunday, November 1, 2015

Japan HANAMI plan

Kon nichi wa. Våra mammor fyller jämt 2016 då tänkte vi bjuda dom att se körsbären blomma I Japan. Herregud, det var 24 år sedan jag för första gången landade i Kyoto, hade lärt mig cykelvägen till Yasaka Jinga där det stora körsbärsträdet hade slagit ut. Jag hade ravemusik i örona, som jag hade fått med mig från LA, en japansk fotograf skulle ta test-shots på mig. Minns att det fanns tempel-katter där och att jag var ett sånt barn! 17 år.

Kyoto 
Fredag
Lördag (köp Japan Times eng bilaga)
  • 12:30 Miyako-odori, Gion (11:30 på plats)
  • gå på stan shoppa, pontocho
Söndag
Måndag: Shinkansen till Tokyo



Tokyo
Måndag Uppmaninghitta en bra vandringsrutt
  • Check in Gracery resp Siena 
  • hemliga baren "Roku"
  • Golden Gai
Tisdag
  • Yoyogi
  • Harajuku
  • Aoyama
  • Omote Sando
  • Roppongi hills
Onsdag
  • Ueno
  • Akihabara
  • Maid cafe




Hakone 
Torsdag: buss till Hakone, Köp Yomiuri Shinbun (eng bil)
ex http://www.yunessun.com/english/mori_no_yu.html
Fredag
Lördag

Söndag buss till Sjunkjuku Washington Hotel Sjunjuku äta på Zauo

Måndag: tår-drypta farväl, mammorna tar bussen till Narita airport medan vi tröstar oss på nomi ho-dais och technoklubbar i 3 nätter

No comments:

Post a Comment